90 minut je pro mnoho zákazníků v Praze maximální přijatelná doba dodávky potravin, které si objednali online. U bílé techniky nebo módy je tolerance času dodání vyšší, ale také tady se nároky kupujících zvyšují. Majitelé e-shopů i dopravci jsou proto nuceni zahušťovat síť skladů tak, aby pokryla v určené časové dotaci poptávku ve vybrané části metropole.
Rychlost závisí, kromě procesu zpracování a vychystání objednávky skladem, na tzv. last mile delivery, tedy dodání zboží z distribučního depa příjemci. Prodejci, potažmo pro ně pracující logistické firmy, jsou nuceni maximálně snížit riziko zdržení dodávky sítí menších skladů v širším centru města, čímž zároveň také minimalizují náklady na přepravu a ekologickou zátěž. Lokální distribuční sklady bývají zpravidla zásobovány z centrálních skladů, jejichž umístění se řídí jinými kritérii.
Dušan Drábek, vedoucí týmu Industrial & Logistics BNP Paribas Real Estate ČR


V Praze pibvaj men mstsk sklady | Hospodsk noviny (IHNED.cz)
E-shopy doruuj zsilky stle rychleji, i za pl hodiny od objednn. Nklady na dopravu jsou vy ne na pronjem logistickch prostor, proto maj on-line prodejci a balkov dopravci zjem o men mstsk sklady. A to i pesto, e je v nich njemn podstatn vy ne ve vtch logistickch centrech za mstem. V Praze tak narst vstavba mench industrilnch hal.
Read More