Na konferenci Property EU PropTech hovořil Csongor Csukás, Vedoucí správy nemovitostí, o tom, jak BNP Paribas Real Estate Správa nemovitostí reaguje na technologické změny tak, aby lépe sloužila svým klientům.
Ze své podstaty se správa nemovitostí zabývá řízením chodu budovy, ale neméně důležité je i pochopení a hodnocení interakce člověka s budovou. Property Manager proto by měl také vyhodnocovat úroveň spokojenosti a komfort uživatelů budovy.
An example of this is the changing way in which retail operates. For example, consumers are becoming less likely to buy products directly in store. This however, does not render a shop useless as consumers now want to experience the brand by visiting the shop and physically being able to test the product before buying it online. Brands will therefore pay to lease shops in order to be exposed to consumers. Collecting data on footfall or experience indicators rather than sales might therefore be a more effective way to measure the achievements of a shop.
Značky proto budou i nadále ochotny platit za pronájem kamenných prodejen proto, aby měly možnost přímé interakce se zákazníkem..Spíše než tržby by proto mohlo být účinnějším způsobem měření výsledků obchodu shromažďování údajů o návštěvnosti nebo spokojenosti a zkušenosti nakupujících.
Ale mění se i hodnocení úspěšnosti kanceláří. Úspěšná budova je v tomto případě taková, která zvyšuje produktivitu nájemníků – tedy že jsou jejich zaměstnanci spokojeni a cítí se v práci dobře. Produktivita znamená vyšší výnosy a efektivitu, což v konečném důsledku vede k tomu, že investoři jsou ochotni investovat více do takovýchto budov.
